Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Minulta löytyi mahasyöpä
Moikka!Multa poistettiin mahalaukku kokonaan runsas 5 v. sitten mahasyövän takia, ja tällä hetkellä olen lopettanut jo kontrolleissakin käynnit eli sain viime helmikuussa terveen paperit.
Mutta jos haluatjo etukäteen jotenkin valmistautua, niin yritä saada itsellesi kerättyä muutama ylimääräinen kilo, koska paino voi tippua aluksi rajustikin, varsinkin mahalaukun koko poiston jälkeen. Mikäli olet "runsaskiloinen" on asia jo järjestyksessä..
Itse sain sytostaatit ja sädehoidon, koska syöpä oli levinnyt mahalaukun ulkopuolelle,hoidot olivat tietysti myös aika rajut. Sulle ei välttämättä tule mahalaukun (osa)poiston jälkeen mitään hoitoja, koska syöpäsi on noin alkuvaiheessa jo todettu, ja paikallinen pesäke on löydetty. Hienoa!!!
Leikkauksen jälkeen voit syödä pieniä annoksia, HYVIN PUREKSITTUNA, periaatteessa mitä tahansa, muista vain säännölliset ruokailuajat. Itse söin jopa kolmen tunnin välein.
Maitotuotteita en ole voinut leikkauksen jälkeen käyttää muutoin kuin ruoan joukossa, mutta esim. jogurtit, viilit ja maidon juominen ei vatsalle sovi. Kokeilemalla löydät omat rajoituksesi, välttämättä niitä ei ole olenkaan.
Luottavaisin mielin vaan leikkaukseen!!
- Re: Minulta löytyi mahasyöpäpepi
- Re: Minulta löytyi mahasyöpävaapukka
- Re: Minulta löytyi mahasyöpäblueberry
- TervehdysKeeko