Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Minulta löytyi mahasyöpä
Terve, minulta poistettiin 3 vuotta sitten 2/3 vatsalaukusta varhaisen mahasyövän leikkauksessa. Leikkaukseen et mielestäni voi erityisesti valmistautua, mutta sen jälkeiseen tulevaan elämään uudessa tilanteessa. Vatsalaukku ja ruuansulatus tulevat toimimaan ajanmittaan aina paremmin. Ravintoterapeutin ohjeita kannattaa noudattaa, ne helpottavat elämään, vaikka saattavat tuntua rajoittavilta. Minä voin parhaiten, kun syön riittävän usein noin 3 - 4 tunnin välein ja myös illalla ennen nukkumaan menoa. Ateriani ovat proteiini- ja rasvapitoisia, vatsalaukun osittaisenkin poiston jälkeen lihomisesta ei ole ollut suurempaa huolta. Ravintoloissa syöminen on ok, mutta seisovien pöytien anti, useita eri ruokia, ei kuitenkaan ole minulle sopinut. Parhaiten minulla toimivat rasvainen kala, broileri ja muut liharuuat mielellään punaviinin kanssa.Sairaslomalla olin ennen töihin paluuta 10 päivää sairaalassa ja sen jälkeen 6 viikkoa kotona. Töissäkin pitää muistaa syödä ja juoda riittävästi nestettä. Sinulla kuten minullakin on ollut onnea, että syöpä on havaittu varhain. Läheisten ja ystävien tuki on tarpeen.
Voimia ja jaksamista sinulle.
- Re: Minulta löytyi mahasyöpävaapukka
- Re: Minulta löytyi mahasyöpäcollie
- Re: Minulta löytyi mahasyöpäblueberry
- TervehdysKeeko