Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Olen hyväksynyt kuoleman
Hei taas kaikille!Niin siinä sitten kävi, että en tosiaan voi syödä mitään näistä uusista lääkkeistä. Noin kuukauden ajan on kaikki mennyt ok, mutta sitten nousee sekä maksa-arvot että CRP.
Sairaalakeikkoja on ollut tähän mennessä kolme; infektioiden ja yliherkkyysreaktioiden takia.
Nyt on kuitenkin suunnitteilla kantasolusiirto. Kudostyypityksiä on tehty kaksi, ensin sisarluovuttajaa (joka ikävä kyllä ei ollut sopiva), ja sitten laajempi tyypitys rekisteriluovutusta varten.
Vastaukset laajemmasta tyypityksestä ovat juuri tulleet, ja nyt odottelen kutsua HUS:iin, jossa on informatiivinen keskustelu tämän toimenpiteen mahdollisuuksista ja riskeistä. Tuon keskustelun jälkeen sitten "pyöräytetään" rekisterihaku käyntiin, ja jos sopiva luovuttaja löytyy, arvelevat lääkärit siirron olevan ajankohtainen vuodenvaihteen paikkeilla.
Kovasti pelottaa tämä raju hoito, jossa oma luuydin tuhotaan kokonaa ja sitten annetaan tuo siirre. Tokihan tämä on myös nykytiedon valossa ainoa mahdollisuus kokonaan parantua tästä taudista. Kuolleisuus on kuitenkin 10-20 % luokkaa ja parantuminen kestää kauan (1-2 v), vaikka kaikki menisi hyvin.
Juuri nyt olen kuitenkin ajatellut, että menköön nyt miten hyvänsä, niin olen valmis sen hyväksymään.
Toivottavasti ei tarvitsisi kovasti kärsiä kuitenkaan.
Mukava kuulla, että niin monelle teistä nuo lääkkeet ovat antaneet avun; olen onnellinen puolestanne. Myös isot kiitokset myötätuntoisista ja kannustavista kommenteista. Jos jollain olisi tietoa/kokemuksia tästä kantasolusiirrosta, kuulisin niistä mielelläni.
Mutta.... vielä on kesää jäljellä, joten nautitaan siitä kukin parhaamme mukaan.
Mukavia päiviä toivottelee
Unelma
- Olen hyväksynyt kuolemanunelma
- Re: Olen hyväksynyt kuolemanhelmikuu
- Re: Olen hyväksynyt kuolemanvaapukka
- Re: Olen hyväksynyt kuolemanpistaasi
- Re: Olen hyväksynyt kuolemanunelma
- Re: Olen hyväksynyt kuolemansyöppis
- Re: Olen hyväksynyt kuolemansirpukka
- Re: Olen hyväksynyt kuolemanvaapukka