Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Olen hyväksynyt kuoleman

Hei,

Minulla on takana yhteensä yli 6 vuoden hoitohistoria. Viisi vuotta sitten syövän uusittua lääkäri vei toivon sanomalla, että mahdollisuuteni ovat niin pienet, että hän ei halua niitä kertoa. Silloin uskoin, että en näe seuraavaa joulua. Monet itkut itkettiin ja kuolemanpelko oli suuri. Olisipa lääkäri ennenminkin sanonut, että vuosia voi olla edessä vaikka millä mitalla, kukaan ei voi niitä etukäteen annostella.

Kyllähän minä varmaan tähän tautiin kuolen joskus. En silti millään hyväksy sitä. Minulla särähtää korvaan sekin, kun minusta puhutaan syöpäpotilaana. Inhoan itsessäni syövän merkkejä, kuten kaljua tai turvonnutta vatsaa tai milloin mitäkin. Inhoan sairaalaa, ultraäänihuoneen kelmeää valoa ja sitä että röntgenlääkäri pyörittelee konettansa maksani yllä; onko pesäkkeitä vai ei. Silti pystyn puhumaan tästä kaikille, jotka kysyvät. En ole koskaan tilaani salaillut.

Vaikka en KML:stä mitään ymmärräkään minusta näyttää, että sinulla on vielä toivoa. Älä nyt anna periksi - usko huomiseen, älä hyväksy vielä mitään.

Voimia sinulle
Onerva
Onerva | 17.8.2007 klo 16:15:33