Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Kontrollipelkoa

Tervehdys taas!

Vaapukka, olipa kiva kuulla, että bcr-kokeesi vastaus oli negatiivinen. Nyt voit taas hetken hengähtää ennen seuraavia kokeita. Itsellä alkoi juuri tuo kuuden viikon odotus, että vastaukset saadaan.
Ajattelin nyt tällä kertaa yrittää unohtaa koko kokeen, kun ei se vastaus muutu, pelkään tai en. Saa nyt sitten nähdä kuinka onnistuu tuo unohtaminen.
Mulla nyt ehkä ikävintä, paitsi tämä jatkuva unettomuus ja siitä johtuva väsymys, ja sitten nuo lihas-ja luukivut, jotka johtunevat tuon kortisonin annosmuutoksista. Kun vuoronperään lisätään ja vähennetään, niin alkaa tuntua, ettei elimistö enää opikaan sitä luonnollista kortisolituotantoa.
Verenpaineet mullakin koholla; siitäkin kiitos lääkkeille, kortisoni ja Sandimmun molemmat nostavat paineita. Muistaakseni myös Glivec´illä sama taipumus? Onko sinulla verenpainelääkitystä? Minulla Spesicor ja Adalat. Jos sinulla ei ole lääkkeitä, kannattaisi ehkä lääkäriltä kysyä. Toisaalta, jos paineet kotona ok, niin ehkä pärjäät ilmankin.

Minulla myös paino noussut lähes 20 kg, arvaa miksi. No, kortisonin takia.

Vaan nyt loppukoon ruikutus tältä erää. Tällä hetkellä kaikki kuitenkin jokseenkin hyvin, joten olisi varmaan minunkin aika alkaa taas elää, ja lopettaa pelkkä olemassa oleminen. Elämä on kuitenkin paljon enemmän kuin hengitys sisään ja ulos.

Hätistellään pelkopeikkoja pois parhaamme mukaan. Vaikka se ei aina onnistuisikaan, niin kuitenkin jokainen häädetty peikko on voitto. Ja jokainen hetki ilman pelkoa (vaikka olisi lyhytkin), on täydempää ja vapaampaa elämää.

Terkut kaikille ystäville lähettelee

Unelma Peloton (aika rohkea veto tuo uusi "sukunimi"), toivottavasti auttaa. Haluan olla "nimeni mittainen".
unelma | 30.8.2009 klo 01:59:49