Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Zometa
Moi!Minulla todettiin plasmasytooma ´07, joka sädetettiin. Muihin hoitoihin ei vielä ole tarvinnut mennä. Minulla oli varsin vahva opioidilääkitys sekä melkoinen arsenaali muitakin kipulääkkeitä sekä kortisoonia ja pamifostiputukset kuukausittain. Kivut olivat melkein sietämätömät, selällään jalat suorana oli paras asento, istuminen oli yhdessä vaiheessa mahdotonta. Vuoden kuluttua sairastumisesta lonkassa näkyi merkittävä caputnekroosi. Itse en kyllä huomannut missä vaiheessa kipu muuttui lonkasta johtuvaksi. Kirurgi määräsi hoidoksi zometa-infuusion 3 kuukauden välein. Jo ensimmäuisen tiputuksen jälkeen huomasin kipujen vähenevän. Kolmannen tiputukseen mennessä olin jättänyt kaikki lääkkeet pois. Tilapäisesti otan särkylääkettä, koska selkä väsyy helposti. Mri-kuvassa näkyy edelleen nekroosialue, mutta eteneminen on pysähtynyt ja luu alueen ympärillä on vitaalia. Olen onnellinen tilanteestani, koska tekoniveloperaatio olisi varmaan pian tullut ajankohtaiseksi ilman zometa-hoitoa.
- Zometamianna
- Re: Zometaunelma
- Re: Zometamianna
- Re: Zometarada
- Re: Zometamianna