Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Zometa
Hei!Mulle tehtiin toi siirto huhtikuussa -08. Noin kolme kuukautta sitten kipeytyi vasen lonkka. Lääkärille juttelin, lähetettiin magneettiin ja kuulemma on aseptinen luunekroosi siellä lonkassa, eli osa lonkan luuta on mennyt kuolioon, eikä sinne mene veri. Lääkärin mukaan aina "silloin tällöin" luuydinsiirron jälkeen tulee eikä syytä tiedetä. Kortisonia syön edelleen käänteishyljinnän vuoksi, samoin Sandimmunia.
Mulla on vielä allergia tohon Zometaan. Sain yhden tiputuksen seurauksena voimakkaan allergisen reaktion, joten se siitä hoidosta. Nyt syön Optinate nimistä "luulääkettä", jota otetaan 1 pilleri viikossa. En tiedä, onko vaikutusta, en ainakaan oo huomannu muuta, kuin että kukkaro kevenee kivasti.
Tolle nekroosille ei kuulemma voi oikein mitään tehdä, paitsi jos lonkkanivel luhistuu, niin sitten keinonivel. Ei kai siinä muuta, mutta on vaan niin halvatun kipee.
No nyt vasta luin tarkemmin, että ihan sama diagnoosihan sulla on. Hölmö minä :)
Siis mun vastaus tiivistettynä: En tiedä, auttaako Zometa tai Optinate.
Kuis sulla muuten on mennyt siirron jälkeen? Itsellä muuten ok, mutta kammottava väsymys/uupumus vallitsee. Vois nukkua vuorokauden ympäri. Lääkityksiä ei olla päästy purkamaan miltään osin, joten se lienee syynä.
Hyvää kesän jatkoa sulle, ja toivotaan, että sulla se Zometa auttais.
Unelma
P.S. On ruvennut mulle tulemaan kipuja tohon toiseenkin lonkkaan, liekö sama vaiva?
- Zometamianna
- Re: Zometaunelma
- Re: Zometamianna
- Re: Zometarada
- Re: Zometamianna