Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Avastin-lääke

Heips

Minä olen saanut avastin hoitoa vuosi sitten joka jatkui elokuulle asti.Olen kroonikko ja tällä hetkellä saan sitä noin 2kk jonka jälkeen jos hyvää muutosta ei ole rupean saamaan oksaliplatiinia joka on minulle aika haitallinen lähinnä kylmä oireiden vuoksi.Avastinista ei ole minulla mitään negatiivista sanottavaa. Se käy minulle hyvin ja pystyn elämään "normaali elämää".Nenä veren vuotoa on ja siihen auttaa sesam öljy jota saa apteekista ilman reseptiä.Laitan sitä tilanteen mukaan.Pahoin vointia on tiputuspäivänä ja minulla on sytostaatti pumppu pari päivää jolloin pumpun poisto päivä on vähän etova.Ruokahalu on huono mutta välipäivinä sitten tankkaan kunnolla.Avastin on auttanut minun maksapesäkkeen pienenemisessä mutta vatsa ontelossa on ongelmia. Avastin on tehonnut hyvin tähän asti.Ummetusta tai ripulointia on vaihtelevasti.Valkuaista virtsassa tai verepainetta ei ole ollut,alapaine joskus korkea.Joudun ottamaan tällä hetkellä seitsemänä päivänä nepone luuydin lääkettä koska valkosolut tuppaavat laskemaan.Hemoglobiinikin vaihtelee.Lääkkeet toimivat niin yksilöllisesti joten toisille ne käyvät ja toiset saavat pahojakin sivuoireita.Olen kyllä ymmärtänyt että avastin käy kuitenkin aika monelle koska sen sivuoireet eivät ole niin pahoja.
Toivottavasti sait jotain positiivista minun kokemuksesta.
Hyvää kevättä ja jaksamis haleja kaikille:=)).
reetu | 26.3.2009 klo 10:52:00