Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Avastin-lääke

Nyt on eka tiputukset ohi. Viime torstaina päivällä tiputettiin Avastin ja Irinotecan suoneen n. neljässä tunnissa. Illalla vielä 4x500 mg Xeloda päälle ja aamulla samat. Olin yön tarkkailussa, eikä silloin ihmeempiä oireita ilmennyt. Jatkossa tiputus annetaan päiväpolilla josta pääsen sen jälkeen pois.
Perjantai meni aika ok (olen ihan normaalisti töissä), mutta lauantai oli aika paha päivä.
Päätä vähän särki, oli heikko olo, pahoinvointia ja sitten yöllä pari kertaa vähän oksentelua ja vielä lyhyt vesiripuli siihen, joka talttui kyllä Imocurilla.
Sen jälkeen onkin taas ollut ummetusta.
Sunnuntai meni taas vähän lepäillessä, vaikka olo olikin jo parempi. Ruoka ei oikein maistu ja jotkin aikaisemmat suosikkiruoat ja juomat melkein yököttävät.
Nyt tiistaina ei enää tunnu niin pahalta, vaikka pientä eroa onkin normaaliin oloon.
Otan siis Xelodaa vielä aamuin ja illoin sen 4x parin viikon ajan. Sitten viikko taukoa ja taas tippaan. Etäpesäkkeen leikkaus maksasta on kai siitä n. 5-6 vk:n päästä jos siltä näyttää.
Nämä oireet varmaankin johtuvat enimmäkseen Irinotecanista ja Xelodasta. Aikaisemmin olen saanut Irinotecania vastaavaa toista lääkettä, mutta se ei muistaakseni ollut niin paha oireiltaan. Ehkä tuo Avastin vähän sitä provosoi enemmän.
Verenvuotoa ei ole vielä ainakaan ollut.
Kaipa se tästä. Aurinkokin paistaa niin ihanasti ulkona : )
tapzu | 31.3.2009 klo 12:44:15