Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Avastin-lääke

Hei! Minulle tiputetaan folfox ja avastin+muita lisiä. Tiputukset nyt 3 vkon välein, viime kerralla avastin jouduttiin jättämään pois todella korkeiden verenpainearvojen vuoksi ja pulssi romahti ala-arvoisiin lukemiin. Seuraavassa tipassa saanen sen jälleen. Nyt minulla on verenpainelääkkeet ja seuranta sen suhteen. Nenäverenvuotoa esiintyy siihen auttaa A-vitamiini nenätipat, haavat eivät parane kunnolla ja veren hyytyminen on hidasta. Myös infektioita tulee välttää. Ihon kunto heikkenee. Lähinnä kuivuu joten rasvaus on tarpeen. Myös kylmäarkuus on suuri, johtunee kyllä stytoista yleensä, varsinkin aina ensimmäisen viikon jälkeen tiputuksista. Valkuaista saataa esiintyä virtsassa ja valko- ja punasolujen vähenemistä voi esiintyä. Labraseurantaa on aina ennen tippaan menoa. Avastin tiputetaan hitaana tippana Myös ruokahaluttomuutta ja pahoinvointia esiintyy. Usein kyllä hoidon jälkeen on ensin ummetusta. Lienee nämäkin yleisiä stystojen jälkivaivoja. Minun tiputukset kestää 3-4 vrk kerralla, hoidetaan leikattua paksusuolensyöpää joka levinnyt keuhkoihin. Tablettihoidolla aloitetettiin mutta sivuoireiden vuoksi lopetettiin ja sitten löydettiinkin noi levinneisyydet.
eijuli | 24.3.2009 klo 10:58:24