Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: Myeloomaa jo seitsemän vuotta!
FelisaMinkä oireen vuoksi hakeuduit lääkäriin? Ilmeisesti alentuneen Hb vuoksi..... ihme että heti testasivat onko myelooma. Myeloomassa korkea lasko ja alhainen Hb paljastaa ensiepäilyn.
Saat olla onnellinen, että sairaus huomattiin niin alussa ettei ole mennyt luustoon. Tauti ei pääse yllättämään kun seurataan tiiviisti. Jokainen käy ensin kuukauden välein labrassa ja sitten lääkärillä kuulemassa tulokset. Myöhemmin kolmen kuukauden välein labrassa. Ne onnelliset jotka ovat saaneet sisarelta tai veljeltä kantasolut ja merkkiaine on näkymätön, käyvät harvemmin seurannassa.
Sinulla ei ole luukipuja, etkä popsi lääkkeitä, saat elää normaalia elämää. Tiedän henkilöitä, jotka popsivat joka päivä lääkkeitä ja käyvät työssä kolmena päivänä viikossa ja sanovat että työssä käynti on parasta mielelle.
Olet nuori ja saat kantasoluhoidot hyvissäajoin, eikä sairaus ehdi mennä luustoon. Myloomaa tutkitaan Amerikassa paljon ja sieltähän ne uudet lääkkeetkin tänne rantautuu.
Myelooma voi olla kymmeniä vuosia piilevänä. Eipä taida olla montakaan vuotta kun keksittiin luunvahvistuaine.
Kyllä sairaus takaraivossa aina on, mutta alkumetrien ajatus laimenee ja laimenee. Vaikka popsin joka päivä lääkkeitä, en koe olevani sairas, jalkapuutumiin olen jo tottunut. Labra ja tulosten kuulemisen jännittäminen on minulle tuntematonta. Minulla on aina vauhti päällä eli arkisen ahertamisen lisäksi on luovuuspuuhat.
Viikonpäästä on minun labra ja lekuri + Zometa tiputus, joka on luunvahvistusaine.
Iloista mieltä ja hyvää vointia!!
toivottaa anemonet
- Re: Myeloomaa jo seitsemän vuotta!anemonet
- Re: Myeloomaa jo seitsemän vuotta!alisa-_-2
- Re: Myeloomaa jo seitsemän vuotta!vaimo vm54