Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Amyloidoosi/myelooma

Hei kaikille, eipä taida löytyä näiltäkään sivuilta amyloidoosi-potilaita, kun tiedusteluuni ei ole tullut vastauksia. Hematologi kertoi, että pienellä osalla myeloomaa sairastavilla on myös amyloidoosi, joten ajattelin, että onkohan kokemuksia sillä rintamalla. Tautiani hoidetaan osittain myelooman tavoin, vaikka luonnollisestikin jokainen tapaus on omanlaatuisensa. Olin kesällä autologisessa kantasolusiirrossa ja nyt yritän saada kuntoa kohennetuksi, vaikka eipä se ennen intensiivihoitoakaan enää kehuttava ollut. Ennen kantasolusiirtoa sain vajaan vuoden suurehkoina annoksina kortisonia ja talidomidia. Minulla amyloidia eli valkuaiskertymiä on runsaasti munuaisissa, josta seuraa mm. jalkojen turpoamista, särkyä ja kipua ja vääjäämättä aikanaan munuaisten vajaatoiminta. Myös runsaasti iho-oireita. Tällä hetkellä jyllää herpes, kun vastustuskyky on vielä olematon. Pahin oireeni on päivittäinen, jatkuva huimaus, joka vaikeuttaa liikkumista ja pientäkin askaretta. Pää on kerran röntgenkuvattu, mutta nyt olen menossa magneettikuvaukseen. Mutta odotusajat ovat tosi pitkät, kuten täälläkin on todettu. Minun odotusaikani on 2 kk!
Haapapuu | 1.10.2009 klo 10:09:48