Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: AL-amyloidoosi

Hei,

Minäkin vaihdan tosi mielelläni kokemuksia. Olen ollut niin yksin tämän sairauteni kanssa. Minäkään en ollut koskaan kuullut amyloidoosista aikaisemmin. Noin vuosi sitten tautini todettiin oireiltuani sitä ennen lähes toisen vuoden. Tauti vahvistui munuaisbiopsiassa, virtsaan kertyy hyvin runsaasti valkuaista, mikä ilmenee jalkojen turvotuksena ja särkynä. Kauan todella kesti, ennen kuin minua alettiin hoitaa. Minulla amyloidia on siis munuaisissa, mutta myös ihossa, ehkäpä muuallakin, olen menossa uusiin tutkimuksiin. Oireita on moninaisia ja minun piti lopettaa työt. Olen nyt työkyvyttömyyseläkkeellä. Sairaus on vaikea, ei parane, etenee vääjäämättä, hoidoilla voidaan vai hidastaa. Minua hoidetaan nyt Meilahdessa. Kerron tosi mielelläni enemmän, mutta ehkäpä yksityispostina, koska tämä ei suurempaa piiriä kiinnostane. Miten sinä oireilit ja mitkä ovat hoitosi. Olen todella kiinnostunut kuulemaan.
Haapapuu | 21.10.2009 klo 11:57:25