Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Miten vointi hoitojen jälkeen
Näitä mietin. Lymfooman hoidot loppuivat syksyllä ja sen jälkeisissä kontrolleissa kaikki ok. Hyvä niin. Mutta hoitojen jälkeen (itse asiassa jo niiden aikana) mun krooniset vaivat ovatkin sitten roihahtaneet. Varsinkin migreeni, jonka kanssa olen ollut ihan ihmeessä. Onko muilla tällaisia kokemuksia? Tietysti pääasia, että syöpä saatiin hoidettua. Menin töihin ja ajattelin, että elämä palautuu jotensakin uomiinsa. Vaan ainaiset migreeni- ym. säryt ovatkin jääneet kummittelemaan niin, että työkyky on jo alentunut. Olen neurologin hoidossa, mutta sopivat lääkityksen löytäminen kestää...Onko jollain samanlaisia kokemuksia? Tuntuu, että lehdissä on vain "sankaritarinoita" heistä, jotka töiden lomassa käyvät sytostaatti- ja sädehoidot ja sen jälkeen palaavat työelämään melkein entistä ehompina. Korostan, että olen aivan äärettömän kiitollinen, että syöpä saatiin hoidettua, mutta elämässä törmään monta kertaa siihen, että saan selitellä muille, että en olekaan kovin hyvässä kunnossa, vaikka syöpä saatiin hoidettua. Perhekin tästä jo kärsii.
- Miten vointi hoitojen jälkeentuulikki