Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Haimasyöpä ja sen uusia hoitomuotoja mutta mistä???
Tällä kirjoituksellani ei ole tarkoitus väheksyä tai mollata suomalaista sairaanhoitoa vaan herätellä keskustelua yleisellä tasolla. Tiedän että, meilläkin on myös paljon alalleen omistautuneita hoitajia, lääkäreitä, tutkijoita, professoreita ym.ym.Sain vihdoin ja viimein tiedon (40v synttäripäivänäni) puolen vuoden tuskaisen odottelun + mangneettikuvaus tutkimuksen jälkeen haimasyövästä. Toiset diaknoosit olivat kohdallani olleet että vika olisi päässäni tai keksin oireet päästäkseni sairaslomalle. Itkenyt ja apua olen pyytänyt todella koviin kipuihin milloin ambulanssin työntekijöiltä sairaalaan vietäessä tai monilta sairaalan lääkäreiltä Meilahdessa ja Jorvissa. Vaikka kivut välillä laittoivat minut itkemään ääneen ja pyytämään jotain lievitystä sairaalan ensiavussa sain näin jälkeenpäin ajatellen uskomattoman kylmää ja kovaa kohtelua lääkäreiltä sekä useilta hoitajilta. Välillä minua lääkittiin mm. diapamliuoksella koska, olin niin kiihtynyt ja itkuinen. Jonkun lääkärin mielipide oli myös kuulemma että, olin opiaatti riippuvainen. Kipuklinikalla minut onneksi otettiin vakavasti (sinne pääsin omalääkärini kiireellisellä lähetteellä ja siitä lähetteestä olen hänelle ikuisesti kiitollinen). Vielä tällähetkelläkään en tiedä kaikkia asioita syövästäni mutta uskon asioiden selviävän pikku-hiljaa.
Nyt kuitenkin otsikon aiheeseeseen.
Olen kuullut että, Saksassa ja joissakin muissa maissa on käytössä hoitomuoto jossa syöpälääke ruiskutetaan suoraan syöpäkasvaimeen. Vaikutus on tehokkaampi ja kasvaimen kasvattama verisuonisto tuhoutuu myös hoidon jatkuessa. Suomeen uudempia hoitoja on tulossa kuulemma vasta viiden vuoden kuluessa koska mm. kyseinen hoito on niin kallista.
Onko lähin maa mihin kannattaa matkustaa saadakseen esimerkiksi kyseistä hoitoa Saksa?
Toinen asia mistä olen kuullut ja jota on myös tieteellisesti alettu tutkia koivu tuhkan käytöstä hoidon tukena??
Toivon tätä kautta saavani lisätietoa kysymyksiini ja aurinkoista loppu kesää teille kaikille. :)
- Haimasyöpä ja sen uusia hoitomuotoja mutta mistä???sininen kalsiitti
- Re: Haimasyöpä ja sen uusia hoitomuotoja mutta mistä???sininen kalsiitti
- Re: Haimasyöpä ja sen uusia hoitomuotoja mutta mistä???sininen kalsiitti