Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Tarcevasta kokemuksia?

Hei!
Minä olen syönyt Tarcevaa viime tammikuusta alkaen. Myös minulla on keuhkosyöpä, jota ei pystytty leikkaamaan (diagnoosisat reilut pari vuotta). Olen saanut sytostaatteeja ja sädehoitoa, mutta niistä ei ollut apua. Tarcevasta on ollut minun tapauksessani hyötyä, sillä varsinainen pesäke ei ole levinnyt ja toisesta keuhkostakin hävisi siellä olleet pesäkkeet.

Haittavaikutuksia oli tietysti minullakin. Ripulia oli aluksi muutamana kuukautena satunnaisesti, mutta nekin ovat pääasiassa jo jääneet pois. Ihottuma on ollut rajua alusta alkaen etupäässä kasvoissa ja yläraajoissa. Olen käyttänyt kortisonirasvaa ja erilaisia perusvoiteita, joista viimeisimpänä Helosania. Se on tuntunut tarpeeksi rasvaiselta ja hyvältä tällä hetkellä. Keuhkoihin tuli nestettä, mutta saatiin dreenillä pois. Muitakin vaivoja on ollut, mutta ne ovat olleet siedettäviä. Ihottumakin korreloi positiivisesti vasteen kanssa eli mitä enemmän ihottumaa, sitä todennäköisemmin lääke vaikuttaa :)

Mutta ei niin hyvää ettei jotain pahaakin: nyt olen saanut oireita, jotka viittaavat leviämiseen maksassa. Loppukuusta on lääkäri ja tutkimukset ja niiden tulokset pelottavat. Jos se on alkanut levitä, on kasvain muuntunut siten, että minulle on tullut resistenssi Tarcevan suhteen. Sen jälkeisestä hoidosta ei ole tietoa. Olen kuitenkin saanut vuoden hyvää aikaa tämän lääkkeen ansiosta.
agata | 18.1.2010 klo 08:41:55