Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Molla

Olen sillä tavalla ihanassa asemassa, että ammattitaitoinen hematologi on ottanut minut siipiensä suojaan! Hän suositteli minulle seuraavanlaista ruokavaliota:

Päivittäisin syödään jotain kaikista kolmesta ryhmästä:
1. Peruna ja erilaiset viljatuotteet kuten leivät, puurot, suurimot, riisi ja pasta. Nämä ovat ravitsemuksemme perusta.

2. Hedelmät, marjat ja kasvikset. On hyvä syödä pari hedelmää tai vähän marjoja joka päivä välipalaksi vuodenajan tarjonnan mukaan vaihdellen. Kaikki hedelmät ja marjat sisältävät paljon vitamiineja. Kasviksissa on myös tarpeellisia ravintoaineita. Kannattaa lisätä mielikasvisten määrää ruokalautasella.
3. Liha, siipikarjanliha, kala, kananmunat, herneet, linssit ja palkokasvit eli pavut. Näistä saamme tarvitsemamme valkuaisaineet.

Erityisesti minulle suositeltiin proteiinia! Muutenkin käskettiin kuunnella omaa kehoa mahdollisimman paljon!
Molla | 31.7.2006 klo 13:50:32