Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Onkolyyttiset virushoidot

Hei kaikille!

Tuntuu pahalta kuulla tuosta, että on lääkärin arvion mukaan liian huonokuntoinen onkolyyttisiin virushoitoihin. Kävin itse klinikalla joitain viikkoja sitten ja minut hyväksyttiin hoitoihin, mutta jännitin kovasti etukäteen, mitä lääkäri sanoisi, sillä en halunnut menettää viimeistä oljenkortta.

Nyt olen käynyt jo kerran hoidossa ja kaikki meni hyvin, mutta olen törmännyt toiseen ongelmaan: rahaan. Kotikaupunkini ei suostu maksamaan hoitoja eli en saa maksusitoumusta.

Ensimmäisen hoitokerran maksuista selviän juuri ja juuri sukulaisten avustuksella, mutta minun pitäisi saada vielä vähintään toinen hoitokerta. Siihen ei kuitenkaan ole rahaa.

Tuntuu siltä kuin oljenkortta ojennettaisiin, mutta vaikka kuinka venytän, käteni ei siihen yllä. Onkolyyttisiä virushoitoja on tällä hetkellä valitettavasti tarjolla vain rahakkaille. Vain jotkut harvat kunnat ovat suostuneet tekemään maksusitoumuksen. Sitä kannattaa kuitenkin hakea ja hyvissä ajoin, sillä käsittely vie aikaa.

Onnea matkaan kaikille, jotka pyrkivät hoitoihin ja niille jotka hakevat maksusitoumuksia!

maris
maris | 10.2.2009 klo 18:13:14