Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: voisinko tiedustella

Minulla oli harvinainen, erittäin nopeakasvuinen suolistosyöpä, mikä saatiin kemosädehoidolla hävitettyä. Se ehti kuitenkin lähettää etäpesäkkeitä maksaan.

Ensimmäinen hoitojakso loppukuvauksineen maksoi 4000€, josta Kela korvasi joitain satasia. Kustannukset riippuvat hieman potilaasta, esim mitä labroja tarvitaan. En ole tehnyt vielä loppulaskelmaa omasta osuudestani.

Koska pesäkkeeni olivat isoja ja niitä oli monta, oli jo alussa selvää, ettei yhdellä hoitojaksolla selvitä. Ensimmäisen hoidon tuloksista ei ole vielä varmuutta, mutta sain toisen hoidon, joka on yleensä vielä tehokkaampi. Olen ärhäkässä syövässäni varautunut kolmanteen ja ehkä neljänteenkin hoitoon. Ne edellyttävät, että hoito puree ja olen syksyllä vielä hengissä.

Jotkut kunnat antavat maksusitoumuksia, joiden hakemisessa Docrates auttaa. Jotkut kunnat taas tekevät labrat, mikä säästää melkoisesti.

Jos virushoitoa haluaa yrittää, kannattaa ottaa yhteyttä heti kun on mahdollista eli kun kunnallisella puolella todetaan, että tauti etenee hoidosta huolimatta. Jos pesäkkeet ovat pieniä ja kunto hyvä, on paremmat mahdollisuudet.

terveisin Stella
Stella | 13.8.2008 klo 19:51:46