Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: Muuttaako syöpä luonnetta ?

Heissan,
Kyllähän se niin on, että se luonne jonkin verran muuttuu. Sitä alkaa ajattelemaan asioita niin erikannalta. Itseltäni jäi kaikki pikkuniuhotukset pois, enkä tiedä onko sekään hyvä, toisaalta.
Sen olen huomannut, että enemmän tahdon läheisyyttä ja hellyyttä mitä ennen sairastumista, ja tuntuu, ettei tämä komeempi puolisko sitä aina oikein ymmärrä. Se on se hyväksytyksi tulemisen tunne, että vielä tälläisenä "epäkuranttinakin" on haluttu. Tulee sitä kans toteutettua sellaisia haaveita, mitä on aina halunnut tehdä tai ostaa, on ne sitten tarpeellisia tai ei. On se myös niin, vaikka me sairastuneet muutumme, niin tuntuu muuttuvan ne läheisetkin luonteeltaan. Suuri kriisi se on heidänkin elämässään kun puoliso sairastuu, eivätkä he aina tiedä miten pitäisi suhtautua.Paljon on sellaisia tapauksia, että ero on tullut puolison sairastuttua. Ehkä se johtuu siitäkin, ettei läheinen kestä sitä tuskaa, jonka pelkää olevan edessä ja katsoo parhaakseen paeta suhteesta.

Olen kuitenkin sitä mieltä, jos liitto on ennestään ollut vahva , niin ei sitä pienet luonteenmuutokset heilauta. Pitää vaan pystyä puhumaan ja taas puhumaan molemmin puolin siitä mikä mieltä milloinkin painaa.Sairaus voi myös lähentää

Ei sun pidä asiasta mitään syyttää, tämä kaikki kuuluu osana tähän meidän sairauteemme. Niin monet myllerrykset mielessä on läpi käynyt, eikä sitä voi muut ymmärtää kuin se joka sen itse on kokenut. Pitäisin ihmeenä, jos se ei jotenkin luonnetta muuttaisi.
Jos täällä linjoilla on joku, joka tuntee, ettei luonne ole muuttunut, niin kerroppa miten olet muutokselta välttynyt?

Ei muuta kuin, MUISTA, että olet arvokas ihminen juuri sellaisena kuin nyt olet
lilja | 30.6.2007 klo 16:22:49