Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Hoidot ja seuranta

Re: kilpirauhassyöpä

Näin meitä kohtalotovereita löytyy. Minut leikataan uudelleen 16.2. ja sen jälkeen n.neljän viikon päästä vuorossa on radiojodihoito. Viimeksi tänään juttelin lääkärin kanssa ja hänen kanssa kävimme vielä kerran läpi sen mitä nyt tulee tapahtumaan ja miksi. Nyt minulla on turvallinen olo kun tietää missä mennään. Ihmettelen hiukan miksei sinulle ole tarkkaan kerrottu mitä tapahtuu. Minut leikataan TAUS:ssa Tampereella, leikkaus on samanlainen kuin mikä tehtiin tammikuun alussa kun kasvain ja oikea kilpirauhasen puolisko leikattiin pois. Jos kaikki menee hyvin pääsen seuraavana päivänä kotiin ja sitten tosiaan seuraa tuo kuukauden odotus kunnes menen sairaalaan saamaan sen radiojodihoidon. Sen jälkeen tehdään kartoitus. Minulla haava on parantunut hyvin ja nopeasti ja olo on ollut ihan normaali, paitsi että tietenkin on jännittänyt lopputulos kasvaimesta. Onneksi sinulla leikkaus on jo käsillä pian, joten asiat selviävät varmasti sairaalassa. Kaikesta huolimatta, vaikka meiltä löytyikin syöpäkasvain, onneksi tämä syöpätyyppi on kuitenkin hyvin parannettavissa ja se ei vaadi raskaita hoitoja. Kaikkea hyvää sinulle ja muista ettet ole yksin pelkosi kanssa. Yritä parhaasi mukaan ottaa selvää siitä miten hoitosi etenee, kun menet nyt sairaalaan, se auttaa pelkoon parhaiten, kun tietää missä mennään. Näin ainakin minulla.
Sini-likka | 7.2.2011 klo 16:05:26