Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Äidilläni on keuhkosyöpä..
Äitini juoksi lääkärissä selkäkipujen takia 5kk. Särkylääkettä ja sairaslomaa jne.. Sitten tuli fiksu työpaikkalääkäri ja määräsi pikaisesti lisätutkimuksiin. Selkärangan alaosasta löydettiin kasvain, pahanlaatuinen joka kasvaa kiinni selkärangassa ja syö nikamia kasvaessaan. Tutkittiin lisää, ja kasvaimia löytyi myös lisämunuaisista ja keuhkoista. Parin kuukauden kuluttua lääkärit tulivat siihen tulokseen, että se on keuhkosyöpä ja muut ovat etäpesäkkeitä.. Nyt se on levinnyt jo maksaankin..Kiinnostaisi tietää että onko paranemisesta mitään toivoa, vai yrittävätkö lääkärit hoidoilla vain ostaa lisäaikaa/parantaa jäljellä olevan elämän laatua?
Äitini sai sädehoitoa aluksi joitakin kertoja ja sitten sytostaatteja, jotka eivät tehonneen lainkaan. Syöpä vain levisi kaikessa rauhassa. Nyt on aloitettu "toisen vaiheen hoito", mitähän mahtaa tarkoittaa..? Nyt saa siis jotain muuta solumyrkkyä. Viimeisen tiedon mukaan uusia pesäkkeitä ei ole ilmaantunut, mutta entiset ovat kasvaneet.
Alan olla aika väsynyt.. Isäni meinasi kuolla talvella, jopa lääkäreiden ihmeeksi jotenkin vain lähestulkoon "heräsi kuolleista". Luojan kiitos..
Mutta nyt äitini taistelee elämästään.
Tuntuu että oma pää hajoaa, kun koko ajan saa pelätä läheisen menetystä. Olen harkinnut puhelua mielenterveystoimistoon, jos vaikka pääsisi psykologin juttusille ennen kuin pää oikeasti hajoaa. Olen veljeni menettänyt jo yli kymmenen vuotta sitten, pitäisin mielelläni lopun perheen vielä hetken täällä. Äitini ei ole edes kuuttakymmentä vielä..
Jos kellään on mitään tietoa tai kokemusta näin laajalle levinneestä keuhkosyövästä, ottaisin mielelläni vastaan kaiken tiedon ja kokemukset mitä annetaan.
"Luoja suokoon minulle tyyneyttä
hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa,
rohkeutta muuttaa ne, jotka voin,
ja viisautta erottaa nämä toisistaan"
- Äidilläni on keuhkosyöpä..Murmeli
- Re: Äidilläni on keuhkosyöpä..kaukomummi
- Re: Äidilläni on keuhkosyöpä..tyttönen
- Äiti nukkui pois..Murmeli
- Re: Äiti nukkui pois..shokki
- Re: Äiti nukkui pois..Murmeli
- Re: Äiti nukkui pois..tuulapirkko
- Re: Äiti nukkui pois..tyttönen