Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Hoidot ja seuranta
Re: kiitoksia vastauksista
Hei taas Keeko,
En tiedä onko eri paikkakunnilla eri käytäntöjä noiden avannetarvikkeiden kanssa mutta itselleni sanottiin kun sairaalasta kotiuduin, että pitää itse toimittaa aina tilaus oman paikkakunnan tarvikejakelupisteeseen(siis sairaalan hoitotarvikejakelu).Sitähän on aika vaikea arvioida aluksi itse että kuinka paljon niitä sidoksia kuluu ja kuinka pitkäksi aikaa tietty määrä riittää.Toisekseen, se avannekoko saattaa muuttua aika paljonkin kun leikkauksen jälkeinen turvotus laskee eli sitä eka kokoa ei välttämättä tartte kauaa.
Itse olen koittanut tilata niitä aina reilusti ja soittanut uuden tilauksen kun sidoksia on jäljellä n.2 viikon ajaksi sillä ainakin täällä meilläpäin on toimitusaika n.1-2 viikkoa.
Hienoa muuten, että olet itse alkanut hoitaa itseäsi ja vaihtamaan sidoksia.Sillä kuulemani mukaan joillekin (eritoten miehille) on ylitsepääsemätöntä tehdä ko toimenpidettä.
Me naiset ollaan kai niin paljon tottuneenpia kaikenlaisiin "eritteisiin" kun on kuukautiset ja synnytykset ja kakkapyllyjen pesut ja oksennusten siivoamiset, että se avannepussikin menee samalla rutiinilla.
Monet miehet hoidattavat itsensä joko omalla vaimollaan tai avannehoitajalla mikä sekin lienee ihan hyväksyttävää mutta minusta on kuitenkin hienoa kuulla, että sinunlaisia rohkeita miehiä löytyy myös.
terveisin
vapaa pudotus
- Työhön palaaminenKeeko
- Re: Ty�h�n palaaminenTigerlily
- Re: Ty�h�n palaaminenmeikku
- Re: Ty�h�n palaaminenvapaa pudotus
- Re: Ty�h�n palaaminenTigerlily
- Re: Ty�h�n palaaminenvapaa pudotus
- Re: kiitoksia vastauksistavapaa pudotus
- Vappaa puotusKeeko