Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Kontaktin merkitys

Kiitän nimimerkkiä "Varjossa" ja muitakin vastanneita osanotosta. Koen erityisesti nimimerkin "Varjossa" kokemukset ja tuntemukset pitkälle samankaltaisiksi omieni kanssa - siitä huolimatta, että hän puhuu vanhemmistaan, minä vaimostani.

Toisaalta kyseisen nimimerkin viisas ja lämmin kirjoitus saa minussa aikaan pieniä omantunnonpistoksiakin. Minä kun en aina kerta kaikkiaan jaksa, vaan istun pitkiä aikaa hiljaa ja tuijotan televisiota. Hänkin tuijottaa, yli 30 vuotta rinnallani elänyt, kanssani kaikenlaista kokenut, ilmeettömänä ja kaukana poissa.

Usein kun yritän puhua, en saakaan sanottua. Lause jää kesken, yhteys tuntuu mahdottomalta. Ilta kuluu odottaessa, että saan annettua illan viimeisen mehuryypyn, asetettua elämänkumppanini uuteen asentoon ja kenties siistittyä alapään ja vaihdettua vaipat.

Näin tapahtuu ilta illan jälkeen. En valita - minulla ei ole siihen minkäänlaista oikeutta, sillä minähän sentään liikun, tunnen ja toimin, kun elämänkumppanini miltei pelkästään on.

Mutta raskasta se silti on. Ja juuri siksi nimimerkin "Varjossa" ja kaikkien teidän muiden tuki on minulle niin suunnattoman tärkeä. Kiitos.
Sanaton | 29.1.2008 klo 21:47:07