Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Kontaktin merkitys
Hyvä sanaton! Olenkin tässä miettinyt mitä teille kuuluu. Ymmärän, että sinulla on vaikeata. Olet varmaan iltaisin, öisin ja viikonloppuisin yksin ajatustesi kanssa kun huolehdit vaimostasi, joka ei kommunikoi. Onneksi sinulla on apua arkipäivisin ja pääset muiden ihmisten joukkoon. Se pitää kuitenkin varmasti jollakin tavalla kiinni arjessa.Mieheni, joka on 80 v., sairastui syksyllä NH-lymfoomaan. Nyt kolmen sytostaattikerran jälkeen hän alkaa olla hyvin väsynyt ja lepää melkein kaiken aikaa. Vielä pitäisi jaksaa kolme hoitojaksoa. Minä täytin alkuvuodesta 60. Olemme olleet naimisissa yli 30 vuotta. Kun ikäeromme on näin suuri olen jotenkin varautunut siihen, että yhteinen taival ei kestä loputomiin. Ja kun ihminen on 80 tietää myös ettei aikaa ole rajattomasti. On kuitenkin raskasta seurata miten läheisen ihmisen voimat vähentyvät. Jätin itse työni muutama vuosi sitten jotta meillä olisi yhteistä "eläkeaikaa" ja siitä olen nyt iloinen. Olen myös itse, niin kuin moni muu täällä keskustelupalstalla, ajatellut että otan päivä kerralla ja suren sitten kun on aihetta. Ja vaikka mieheni vielä voi suhteellisen hyvin, huomaan että itse olen aika väsynyt
pitkäaikaisen stressin seurauksena ja pinna on kireä. Mutta jaksaa pitää. Ja kaikesta huolimatta sitä on onnellinen että voi ja saa olla läheisensä lähellä ja tukena. Voimia sinulle! leon
- Kontaktin merkitysSanaton
- Re: Kontaktin merkitysSurutar
- Re: Kontaktin merkitysleon
- Re: Kontaktin merkitysmamma81
- Re: Kontaktin merkitysVarjossa
- Re: Kontaktin merkitysSanaton
- Re: Kontaktin merkitysVarjossa