Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Voiko vahvat sytohoidot vaikuttaa muistiin?

Hei Marialiina

En usko tuohon etäpesäkkeiden mahdollisuuteen. Sytostaattien vaikutukset tuntuvat kropassa kauan, ja masennusoireet saattavat tulla kuukausienkin viiveellä aiheuttaen juuri tuota keskittymiskyvyn laskua ja lähimuistin hapertumista.

Olen itse 43-vuotias ja työelämässä kovasti mukana, ja viimeksi tänään huomasin, miten vaikeaa on nykyään keskittyä moneen asiaan samanaikaisesti. En voi toisin sanoen enää samaan aikaan puhua niitä näitä jonkun kanssa ja samaan aikaan tehdä jotakin rutiininomaista mutta tarkkuutta vaativaa suoritusta. Olen vissiin muuttumassa mieheksi;)

Ja senkin olen huomannut, että joskus nimien mieleenpalauttaminen on vaikeaa. Jos jokin asia ei ole aktiivinen tai päivittäisessä käytössä, niin unohdan sen autuaasti saman tien. Joskushan se voi olla peräti hyödyllistäkin;)))

T. Karhutar

Karhutar | 9.4.2008 klo 14:48:43