Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Voiko vahvat sytohoidot vaikuttaa muistiin?
Kiitos Kauhutar linkistä.Mitenhän sen nyt ottaisi tässä tapauksessa, kun äidilläni hoito keskeytettiin ja viimeisimmästä hoidosta on hiukan alle vuosi. Onkohan elimistö niistä jo toipunut?
Itse vaan mietin, että jos vaikutti aivoissakin muistitoimintoihin, kun sai aikaan pahat sydämen rytmihäiriöt (ovat nyt korjaantuneet), hiusten lähdön, valkosolut myös tipahtivat minimiin, taisi olla myös virtsankarkailua, laihtumista, tosi rajua oksentelua, pyörryttämistä ja yleensä huonovointisuutta ja väsymystä. Suurin osa noista (liekö kaikki) aika normeja haittavaikutuksia, mutta hänelle ne olivat liikaa. Näin myös lääkäri asian katsoi.
Muisti asioista en ole pahemmin uskaltanut äidin kanssa keskustella, mutta ollaan muu perhe laitettu tämä merkille. Muuten on hyvin toimivainen ja "eläväinen" tapaus, joten se ihmetyttääkin, kun lähimuisti on alkanut aika kovasti pätkiä. Tosin olen kuullut, että se Alzheimerkin (jota siis suvussa on ollut) voi näyttää merkkejään aikaisin. Mutta en jaksaisi vielä sitä uskoa.
Toisaalta mieleen on hiipinyt, että entä jos siellä aivoissa voisi olla etäpesäkkeitä? Mutta hän kyllä kävi kokeissa nyt helmikuussa, ja labrat yms. olivat kunnossa. Rtg:ssä ja MRI:ssä kävi myös.
Kuulisin kyllä mielelläni, jos jollain on lisää tästä asiasta tietoa tai kokemusta. Voihan toki olla, että olen aivan hakoteillä?!
- Re: Voiko vahvat sytohoidot vaikuttaa muistiin?marialiina