Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Voiko vahvat sytohoidot vaikuttaa muistiin?

Minulta loppuivat sytostaattihoidot lokakussa ja olen huomannut, että hoitojen jälkeen mulla on muisti huonontunut; unohtelen nimiä, mikä on todella ärsyttävää, kun ei saa jotain nimeä päähän, oli sitten kyse tutusta ihmisestä, jostain näyttelijästä, tms. ja mulla on aina ollu hyvä nimimuisti! Ja sitten saatan unohtaa ihan tavallisia sanoja, joudun hakemaan jotain sanaa kauankin, ennenkuin tulee mieleen. Samoin, mikä harmittaa, asioiden organisointikyky on huonontunut, suuren perheen äitinä siitä on aina ollut hyötyä, mutta nykyään tuntuu että on vaikee jaärjestellä asioita ja menoja, se tuottaa selkeesti enemmän työtä.
Kysyessäni asiasta sairaalasta, sain hoitajilta vastaukseksi, ettei se sytoista johdu, sanoivat näiden todennäköisesti johtuvan stressistä jonka sairastuminen on aihettanut ja siitä että on ollut niin paljon ajateltavaa tän sairauden suhteen, liikaa siis kaiken muun päälle. Itse kyllä edelleen uskon että sytostaateilla on osansa asiassa, varmaankin nämä oireet on siis monen asian summa. Toivon vain että muisti ja aivot palautuu vielä ennalleen.)
cry | 9.4.2008 klo 12:32:10