Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Puolison sairaus
Puolisoni on nyt ollut kolmisen viikkoa sairaalassa neurologian osastolla, odottelemme hoitokotipaikkaa - kukaan ei tietysti tiedä kauanko paikan vapautumiseen menee. Mieheni vaikuttaa koko ajan väsyneemmältä, kipuja ei onneksi ole. Hän ei juuri juttele, lähinnä vastaa lyhyesti - kommunikoi vielä kuitenkin. Liikuntakykyä ei käytännössä enää juuri ole, paljon ei jaksa istuakaan. Viikonloppuna teimme reissun mieheni kotiseudulle paaritaksilla, onneksi vielä onnistui. Voi tosiaan varmaan käydä niinkin, että loppu tulee "hiipumalla" - arviota jäljellä olevasta ajasta lienee mahdotonta antaa.Olen ollut itse sairaslomalla työstäni ja viettänyt mahdollisimman paljon aikaa sairaalassa, minulla on ollut myös mahdollisuus yöpyä siellä. Meilläkään ei koko aikaa ole lapsia kotona (uusperhesysteemiä), joten olen saanut järjesteltyä aikatauluani. Sairaalassaolo tuntuu melko raskaalta - toisaalta haluan olla siellä, toisaalta tiedostan, että muutakin elämää pitäisi olla ympärillä. Tänään lähdin kotiin ja ajattelin nukkua yhden kokonaisen yön. Ristiriitaista, olen luvannut olla mieheni lähellä niin paljon kuin mahdollista, mutta jokin raja on varmasti jatkossa vedettävä...
Välillä pohdin mahdollisuutta saada mieheni kotihoitoon, en ole vielä jaksanut selvittää minkä verran apua kotiin on mahdollista saada. Miten Sinä ja puolisosi pärjäätte "Sanaton"? Saatteko kotiapua tms? En tiedä onko järkevää olla kovin pitkään sairaslomallakaan ja jos menen töihin on kotihoito varmaankin hankalampi järjestää. Mutta katsotaan nyt miten tilanne etenee.
Elämä jatkuu ympärillä vaikka itsestä välillä tuntuu, että on jähmettynyt paikalleen. Koen, että näistä viesteistä on kuitenkin jotenkin apua - vaikka omaa taisteluamme kaikki käymmekin. Ei tosiaan muuta voi kuin toivottaa voimia ja jaksamista edelleen!
- Puolison sairausZarkku
- Re: Puolison sairausVarjossa
- Re: Puolison sairausSidlar
- Re: Puolison sairausZarkku
- Re: Puolison sairausSanaton
- Re: Puolison sairaustipuli
- Re: Puolison sairauskamari