Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Puolison sairaus
Minulla on menossa samakaltainen taistelu kuin sinulla - suurimpana erona se, että minun puolisoni makaa liikuntakyvyttömänä eikä pysty vaihtamaan ajatuksia kanssani. Seurauksena on suunnaton suru ja yksinäisyyden tunne. Yksinäisyys korostuu, kun lapset eivät enää asuu luonamme ja olemme periaatteessa kahden. Toki puolisoni sisar hoitaa vaimoani päivät, kun olen työssä.Myös minä olen alusta lähtien suhtautunut puolisoni sairauteen realistisesti, ehkä jopa pessimistisesti. Tästä suhtautumistavastani en ole silti osannut kantaa syyllisyyttä - ehkä osin siksi, että puolisonikaan ei valinnut itsensä pettämisen tietä silloin, kun hän vielä pystyi asiasta puhumaan.
En minä osaa kuin toivottaa voimia. Sen verran vielä huomautan, että nämä lääkärien arviot saattavat heittää yllättävänkin paljon. Myös minun vaimolleni annettiin "mahdollisesti vain viikkoja" elinaikaa. Tuosta lausunnosta on kulunut lähes viisi kuukautta, eikä puolisoni tila ole ainakaan amatöörin näkökulmasta huonontunut tuon ajan kuluessa lainkaan.
Joten ei auta kuin koettaa elää päivä kerrallaan, avoimin mielin, ja antaa välttämättömän tapahtua. Minua jostain syystä lohduttaa kaikkein eniten tieto, että ennemmin tai myöhemmin me lähdemme kaikki.
- Puolison sairausZarkku
- Re: Puolison sairausVarjossa
- Re: Puolison sairausSidlar
- Re: Puolison sairausZarkku
- Re: Puolison sairausSanaton
- Re: Puolison sairaustipuli
- Re: Puolison sairauskamari