Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Auttakaa
Hei Susie ja pt,kiitos teille suuresti vastauksistanne, ne jollakin tapaa lohduttivat. Ehkä tämän kaiken tekee vaikeaksi minulle myös se, että otan osan äidin tuskasta itselleni - tiedättekö sen tunteen kun elää liian tiiviisti jonkun toisen tunteen mukana? Itseäni suojellakseni ja omaa jaksamistani ajatellessani olisi ehkä parempi että yrittäisin ottaa hieman etäisyyttä asiaan, mutta miten sen muka voi tehdä kun kyseessä on niinkin läheinen ihminen kuin oma äiti? Tässä mennään päivä kerrallaan, äiti on nyt vielä kotona itsekseen ja kotisairaanhoitaja käy tarvittaessa. Nestettä kertyy vatsaan ja sitä tyhjennellään n. kerran viikossa. Ruoka ei oikein enään hänelle maistu ja varsinkin öisin oksentelee rajusti (tätä oksentamista jatkunut jo n. 3 vkoa). Kauhulla ja pelonsekaisin tuntein vain ajattelen mitä kaikkea tässä vielä on äidillä edessään ja kestettävänään. Ja sitä varmasti äitikin pelkää vaikkei siitä puhu. Toivoisin vain, että jos kerran on niin, että hän ei tästä sairaudesta toivu, niin lähtö tapahtuisi mahdollisimman kivuttomasti. Meillä on vielä selkeästi asioita puhumatta, mutta minusta tuntuu, että minä en voi niitä ottaa esille ennenkuin tunnen selvästi, että äiti edes jollakin tasolla hyväksyy lähdön ajatuksen. Jos ottaisin ne puheeksi aiemmin, tuntuu minusta, että veisin sen viimeisimmänkin uskon ja toivon häneltä. Olo on välillä aika sekava ja tietysti väsynytkin kaikista näistä asioista mitä mielessä liikkuu juuri nyt, jokaisella meistä taitaa olla omat keinonsa niistä yrittää selviytyä - minä käyn juoksulenkillä koiran kanssa ja sen päätteeksi saunaan ja kylmään suihkuun, sitten jaksaa taas hetken enemmän.
Kiitos teille.
toscana
- Auttakaasusie
- Re: Auttakaa"helinä"
- Re: Auttakaamuistot
- Re: Auttakaatuulapirkko
- Re: Auttakaasusie
- Re: Auttakaatoscana