Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Ero

Meillä on vähän sama juttu. Mies on joka toinen päivä muuttamassa pois ja joka toinen päivä ei. Hän haluaisi myös omaa tilaa ja rauhaa. Sitä meillä ei ole.

Olemme uusperhe ja miehen sairastuttua hän on kääntänyt selkänsä lapsipuolilleen. Heissä ei ole mitään hyvää, hän ei kestä yhtään meteliä tai epäjärjestystä. Arjen pyöritys on minun harteillani lähes täydellisesti kun mies luo uraa ja tekee pitkää päivää. Hänellä on rankat hoidot myös päällä ja niihin meneekin sitten vapaapäivät. Mies kokee työnteon hyvänä, koska silloin ei kivut tunnu kun on tekemistä ja ajateltavaa.

Usein tietysti on hyviäkin päiviä, mutta on myös huonoja. Itse haluaisin nyt kahdenkeskistä aikaa (kun vielä on tilaisuus) ja haluaisin että hän viettäisi aikaa myös lasten kanssa (että heille jäisi hyvät muistot jos huonosti käy). Tässä vaiheessa ei ole tietoa miten taistelussa käy, mutta syöpää on useammassa elimessä ja se tietysti huonontaa ennustetta. Nyt hoidoissa ollaan kuitenkin vielä aika alussa ja elämme toivossa.

Olen ajatellut että tämä ei ole minun tautini, enkä voi päättää miten hän käyttää aikansa. Olen kertonut mielipiteeni ja hän omansa. Jos työnteko ja kotoa poissaolo ovat hänen valintansa, sitten se on niin. Joka tapauksessa tulee olemaan vaikeaa. En ole vielä kertonut lapsille syövästä, koska mies käy sairaalassa vain hoidoissa pari päivää kerrallaan. Arjen pyöritys jo on raskasta enkä tiedä miten jaksan tukea lapsia heidän surussaan ja peloissaan. Toivottavasti tauti saadaan nujerrettua eikä lapsille tarvitse kertoa mitään.
Tuntematon uhka | 13.1.2007 klo 16:55:31
  • Ero
    Miiru
    13.1.2007 klo 14:19
    • Re: EroTuntematon uhka
      13.1.2007 klo 16:55
    • Re: Ero
      Tuntematon uhka
      13.1.2007 klo 17:20
    • Re: Ero
      rakkausvoittaa(ko)
      4.2.2007 klo 19:51