Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Keuhkosyöpä

Minulla ei valitettavasti ole vastausta tuohon kysymykseesi, mutta olen itsekin kiinnostunut kuulemaan, jos jollakulla olisi. Äitini sairastaa keuhkosyöpää. Keuhkosyöpä on paikallisesti levinnyttä astetta IIIB. Eli on levinnyt keuhkojen välisen seinämän imusolmukkeisiin, mutta ei tiettävästi vielä muualle. Kasvain on suuri (n. 10 cm) eikä sitä voi leikata. Äitini on saanut solumyrkkyä nyt noin neljä kuukautta ja kasvain on pienentynyt hiukan, mutta nykyisillä hoidoilla parantuminen ei lääkärin mukaan ole mahdollista. Hoitoja annetaan kuulemma yleensä noin 6 kk. Pelottaa jo hoitojen lopettaminen, silloinhan syöpä jatkaa vaoittokulkuaan. Olen monasti miettinyt olisiko Suomessa joku esim yksityinen sairaala, joka leikkaisi myös potilaita, joita ei ole suostuttu leikkaamaan julkisella puolella. En olisi vielä valmis luovuttamaan taistelua.

Kauanko miehesi on saanut solumyrkkyä? Mitä solumyrkkyä? Onko ollut puhetta leikkauksesta?
tyttönen | 5.2.2007 klo 15:43:15