Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Mieheni syöpä uusiutui

Vaimollani todettiin syöpä viime kiirastorstaina. Aivan hirveä pääsiäisen aika. Pitkäperjantai oli todella pitkä, yhtä sumua nukkumattoman yön jälkeen.

Syöpä todettiin eilen levinneeksi melanoomaksi. Sytostaattihoito alkaa huomenna. Huonot ennusteet.

Meillä on menossa 28. yhteinen vuosi. Kaksi aikuista lasta, jotka eivät enää asu kotona. Toinen lapsista kehitysvammainen. Hän sai kuin kohtalon oikusta asuntolapaikan muutama viikko sitten.

Tunnemyllerrykset, pelot, kaikki pienet ja isot nurkista yön hiljaisina hetkinä hiipivät mustat ajatukset tulevat välillä päälle. Itse koitan tiukasti elää arjessa ja mahdollisimman normaalissa toiminnassa. Sytostaatihoitopäiväksi olen järjestänyt töistä vapaata. Tärkeintä on tukea rakkainta ihmistäni. Se on elämäntehtäväni. Kuitenkin myös itsestä on pidettävä huolta. Minulle yksi tärkeä tapa siihen on liikunta.

Jokainen päivä on nyt arvokas, ei kannata liikaa painiskella tulevaisuuden synkissä kuvissa. Tämä taistelu on meillä alussa. Siihen käytän kaikki voimavarani.

Toivon teille voimia taisteluunne !
polulla | 8.5.2007 klo 14:39:45