Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Äidilläni syöpä - juuri tullut tietooni

Sinun tilanteesi on vaikea varsinkin, kun joutuu kantamaan tietoa yksin ja salaamaan sitä läheisiltä. Oma äitini valitettavasti menehtyi juuri tuohon samaan syöpään puolessa vuodessa ja tyttäreni oli se, joka mummin löysi, kun hänen aikansa oli tullut. Tästä tuli nyt kesällä 2 vuotta. Ja viime talvena meitä kohtasi taas uusi romahdus, kun mieheni sairastui maksasyöpään. Ja pahintahan tässä on se, että mitään ei voida tehdä. Hoitoja ei edes aloitettu. Kun tämä kaikki taas alkoi ja olin aivan shokissa niin kysyin lääkäriltä, että mitä sanon tyttärelleni, joka on nyt 14-vuotias teini. Lääkäri sanoi, että kerro totuus. Ja näin olen tehnyt. Meidän elämämme tällä hetkellä on päivä kerrallaan elämistä ja olemme todella paljon puhuneet tyttäreni kanssa asioista ja ihan oikeilla nimillä. Mutta mieheni ei tahdo paljon puhua sairaudestaan tai tuntemuksistaan. Hänellä on kuitenkin yksi erittäin hyvä ystävä, jolle hän avautuu. Vaikka toivoisinkin, että hän puhuisi näitä tuntojaan minulle, en halua pakottaa. Hän on ystävälleen kertonut, että haluaa meitä säästää ja suojella näin. Äiti oli samanlainen, ei hän paljon halunnut puhua. Ja mielestäni ei ketään voi siihen pakottaa. Jos äitisi haluaa puhua ja kertoa näistä, ole valmis ja läsnä. Kuuntele. Toivotan Sinulle ja äidillesi hyvää jatkoa ja toivotaan, että kaikki menee teillä hyvin. Selviytymistarinoitakin on paljon. Toivon, että äitisi on yksi niistä.
Tara | 27.7.2006 klo 09:23:07