Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
antakaa ohjeita ymmärtää sairasta
Miesystävälläni todettiin syöpä kuukausi sitten. Hän lähti het i maan( en asu Suomessa) parhaimpaan sairaalaan neljän tunnin lentomatkan päähän tutkimuksiin ja hoidattamaan itseään. Kurkussa oleva patti, jota ensin hoidettiin tulehduksena ei muutaman viikon aikana asettunut.Aiemmin ei ollut mitään oireita. Hyväkuntoinen,urheileva ja tupakoimaton 50v mies.Hän aloitti kuuden viikon hoitosarjan, jossa annetaan sädehoitoa viidesti viikossa ja kerran solumerkkyjä.Nyt ollaan puolessa välissä. Ongelmani ja huolen aiheeni on se, että olemme vain tekstiviesti yhteydessä. Hän lähettää viestejä että kaikki sujuu hyvin ja hän voi hyvin. Tiedän, ettei hán halua huolestuttaa minua, mutta minua huolestuttaa enemmän se etten tiedä mitään sen enempää, en diagnostista kuin muustakaan. Haluaisin mennä tapaamaa, mutta hän ei halua nähdá ketään ei edes minua. Hän ei siis halua että kukaan näkee häntä sairaana.
Hän saa parasta mahdollista hoitoa, luotan Jumalaan ja lääkäreihin. Mieheni kuoli reilut neljä vuotta sitten, tämä mies palautti uskoni elämään ja rakkauteen.Tieto sairaudesta järkytti minut ja reaktioni varmaan säikäytti häntä vielä lisää.Nyt luulen että hän haluaa suojella minua.Mutta se etten voi auttaa mitenkään enkä tiedä tarkkaa tilannetta masentaa minua.
Tämä mies ei halua olla riippuvainen kenestäkään, eikä koskaan ole tarvinnut kenenkään apua.Rakastan häntá suunnattomasti ja pelkään suhteemme puolesta.En tiedä miten toimia oikein.
- antakaa ohjeita ymmärtää sairastasalome