Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Kiitos tuesta - en tiennyt tosin tukihenkilöistä mitään!
Hei,
Ei ainakaan mun taidot riitä siirtämään noita yksäreitä minnekään...sori vain.
Mutta lyhykäisesti; eli Rovaniemellä tukea saa käytännön järjestelyihin sosiaalihoitajalta, psykiatrinen sairaanhoitaja tulee pyydettäessä juttelemaan teidän kanssa ja sairaalassa on sairaanhoitaja, joka toimii syöpää sairastavien tukihenkilönä. Sairaalassa on myös sairaalapastori, joka osaa antaa henkistä tukea ja keskusteluapua ilman, että tarvii olla sen kummemmin uskonnollinen tausta. Kaikkia edellä mainittuja tukia käytimme itse vasta muutama kuukausi sitten, joten varmasti kaikkia on edelleenkin LKS:ssa tarjolla. On kyllä melko valitettavaa, jos teille ei moista tukea ole ymmärretty jo tarjota...
Äitisi käy juuri nyt läpi rankkaa vaihetta ja tunteet varmasti myllertävät, kuten mielikin, ja käytös saattaa heilahdella laidasta toiseen. Tiedät varmaan, että äitisi etäpesäkkeet aivoissa saattavat myös vaikuttaa käytökseen aika paljon...
Sinulla on todella rankkaa nyt tuon etäisyytenne vuoksi. Itse olin onnellisessa asemassa, kun saatoin irrottautua arjestani perheeni tueksi äitini lyhyen taistelun ajaksi. Helppoa se ei ollut, mutta jälkeenpäin olen ollut hyvilläni, että sain viettää äitini loppuajan hänen luonaan...niiden muistojen avulla jaksan tästä surusta eteenpäin.
Paljon voimia sinulle, osasi ainoana omaisena ei ole helppo.
- Miten tukea äitiä?Marialiisa
- Re: Miten tukea äitiä?Triinu
- Re: Miten tukea äitiä?kaamos
- Re: Kiitos tuesta - en tiennyt tosin tukihenkilöistä mitään!kaamos