Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Glioblastooma (gradus IV) & ennuste
Minulla samanlaisia kokemuksia tiedonsaannista...Lähisukulaisellani todettiin muutamia viikkoja sitten glioblastooma (gradus IV). Leikattiin ja kaikkea ei saatu pois. Nyt odotellaan sädehoidon ja sytostaattien? alkamista. Tietoa on todellakin tullut ripotellen..."kun ei oikein tiedetä, vartutaan jos jotain kuuluisi"... ja taas sitä odotellaan!. Nyt sentään tiedetään edes hieman jatkohoidosta. Jotenkin on tullut sellainen tunne että sairaalan henkilökunta "pakoilee" tilanteita kun pitäisi kertoa jotain, vai onkohan se vaan "luulolotautiani". Netistä olen asioita tutkinut/lukenut ja sieltä oikeastaan kaiken tiedon asiasta saanut. Eihän sitä voi yleistää miten tässä tulee käymään mutta loppupelissä ei kuitenkaan hyvin...Joku tuossa aiemmin kertoi jostakin uudesta hoidosta? Onko enempää tietoa kenelläkään? Joku geeni-juttu tuli äskettäin Inhimillisessä tekijässä ja sitten joku Otaniemen reaktori-juttu on ilmeisesti uudehkoa hoitomuotoa, tai vuoden 2007 uutta hoitoa.
Alkujärkytyksestä tässä ilmeisesti pikkuhiljaa olen toipumassa ja kun sukulaisenikin voi yllättävän hyvin niin kai tätä luulee vain pahaksi uneksi josta ihan kohta herää. Voi olla karu todellisuus pian taas edessä. Mutta kaikki tieto hoidoista on tervetulletta!
Ja kiitos tästä hienosta palstasta josta ollut varmaankin monille apua ja tulee olemaan....
- Re: Glioblastooma (gradus IV) & ennusteIskän tyttö
- Re: Glioblastooma (gradus IV) & ennustesurumorsian
- Re: Glioblastooma (gradus IV) & ennustetietovailla
- Re: Glioblastooma (gradus IV) & ennusteLiinuliini
- Re: Glioblastooma (gradus IV) & ennusteSusanna - 74