Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Glioblastooma (gradus IV) & ennuste

Miehelläni todettiin toukokuussa glioplastoma IV, hänet leikattiin parin, kävimme syöpälääkärin luona hoidoista sopimassa. Kun ajelimme kotiinpäin minun puhelin soi, sanoin miehelleni, että varmaankin lehtimyyjä, outo numero. Puhelin soi ja soi, sanoin miehelleni, että vastaa sinä kun minä ajan autoa, siellä olikin tämä lääkäri jolla kävimme. Mies ei puhu mitään kuuntelee vain, minä kauhuissani ajan ja katselen miehen ilmettä, vihdoin hän näyttää peukkua ylöspäin, itkuhan minulle tuli ajoin silti vaan ja mies kuuntelee puhelinta.
Lääkäri soitti, että ei ole glioplastoma IV, vaan glioma ja on III. Ei aivan yhtä ärhäkkä.
Hän saikin siinä tapauksessa sädehoidon 6 vko, ei sytostaatteja mitä ensin uumoiltiin . Nyt on sädetys loppu, kortisonikin pikkuhiljaa lopetettin, mutta on niin väsynyt, että huh huh.
En tiedä onko se kortisonin lopettminen tämän väsymyksen takana, en tiedä, kovaa on. Mutta Yläkerrassa on kaikki tiedossa, toivottavasti kuitenkin hyvää, aina sitä toivoo, lapsetkin on niin huolissaan isän voinnista ja minä myös.
Soile | 7.10.2009 klo 10:31:26