Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Äiti huonossa kunnossa
Kuulilja hyvä, tilanteesi kosketti syvästi minua, syöpää sairastanutta melkein äitisi ikäistä mummua.Lastesi hyvinvointi on sinun kallisarvoisin tehtäväsi, kuinka heidän käy, jos laiminlyöt itsesi. Tunteet myrskyävät ja on tarpeellista auttaa muita, mutta sinä olet kuitenkin oman perheesi päähenkilö, jonka pitää tuntea jaksamisensa rajat lastensa hyvinvoinnin vuoksi. Ne rajat pitää jokaisen itse asettaa. Saa vetäytyä hoitamaan itseään tavalla, jonka itse valitsee parhaalla ja tilanteeseensa sopivalla tavalla. Sinä et voi olla se koko suvun viimeinen oljenkorsi, joka on katkeamaisillaan. Ei ihmisen tahdonvoimaa ja velvollisuudentunnetta, ei edes lähimmäisenrakkautta, voi käyttää ruoskana, jolla pakottaa itsensä jaksamaan yli voimiensa. Ymmärrän hyvän tahtosi tässä lohduttoman tuntuisessa tilanteessa, jossa on kestämistä jo tunnetasollakin. Jospa saisit kuitenkin jollakin tavalla työmäärää vähennettyä ja itsellesi tarpeeksi aikaa ja rauhaa. Silloin jaksaisit huolehtia ihan vain oman "akkusi lataamisesta" sinulle sopivasti.
Toivon tämän synkän vaiheen jälkeen valoisia aikoja lastesi kanssa, kyllä niitä tulee vielä. Hilleviivi
- Äiti huonossa kunnossaKuulilja
- Re: Äiti huonossa kunnossaMarikki76
- Re: Äiti huonossa kunnossahilleviivi
- Re: Äiti huonossa kunnossaKuulilja
- Re: Äiti huonossa kunnossarentunruusu
- Re: Äiti huonossa kunnossasutinah
- Re: Äiti huonossa kunnossaSiipi maassa