Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Sytostaattihoidot ja hengitystieinfektiot
Hei!Minulla on nyt ollut kymmennen hoitoa ja vielä ne kaksi ainakin jäljellä. Sen jälkeen on pet-kuvaus, jossa nähdään tarkemmin onko aktiivista syöpää vai pelkkää sidekudosta (minulla sidekudoskyhmyinen muoto). Pet-kuvan jälkeen sädehoitolääkärit katsovat kuvat ja päättävät tuleeko se neljä ylimääräistä kertaa vai sädehoito.
Minun oireet alkoivat viime lokakuussa, kun tuli outoja pääoireita. Kiristävä vannetuntemus ja niska-hartia jäykkyyttä. Tk-lääkärit määräsivät hierontaa. Joulukuussa tuli sappileikkauksen jälkeen uudestaan ylämahakivut ja pään oireet jatkuivat. Hieronnasta huolimatta, joten tammikuussa ykstyisellä puolella löydettiin välikarsinasta iso kasvain, 16x4 cm. Diagnoosin sain vasta pitkän odottelun jälkeen eli kiirastorstaina. Hoidot aloitettiin huhtikuussa. Muutoksia oli myös pernassa ja maksassa. Stage on IV.
Viime ct-kuvassa keuhkojen kasvain oli enää 1,4 cm, joten hyvin on lääkkeet tehonnu. Maksa ja perna ovat jo pitkään olleet puhtaat.
- Re: Sytostaattihoidot ja hengitystieinfektiotmarjar