Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Epätoivo iskee
Hei maribee.On hyvä, jos jollakin tavoin pystyn sua auttamaan. Tämä sairaus on sellainen, että se vaikuttaa meihin kaikkiin sairastamme sitä itse tai emme. Sinulla on ihan täysi oikeus itkeä, ja olen iloinen kun pystyt itkemään tuskaasi pois. Monet itkut olen itsekkin läpikäynyt niin isäni kuin omankin sairauteni johdosta ja nyt helpottaa kummasti. Aika on siis tehnyt tehtävänsä.Odota vaan kärsivällisesti, kyllä he vielä sinun kanssasi puhuvat. Ymmärrän tosi hyvin huolesi, se on se sisäinen tuska. Aina mielessä pahin mahdollinen, yritä nyt kuitenkin muistaa, että suurin osa meistä sairastuneista kuitenkin paranee. Mun hyvä ystäväni sairasti Hodginin taudin, siitä on ainakin jo 10 vuotta aikaa ( hän on nyt 39 vuotias ). Hän sai siihen sytot,kaikki meni hyvin, mutta muutaman vuoden kuluttua hän sairastui leukemiaan. Johtui kuulemma sytoista. se hoidettiin sitten taas . Tuossa hän vaan " porskuttaa" niin kuin me kaikki muutkin ja elää täyspainoista elämää. Niin, että älä menetä toivoasi, meitä on täällä monta selvinnyttä. Yleensä huomataan ja puhutaan vain niistä ikävistä kohtaloista ja nämä selviytymistarinat unohdetaan. Olen tässä monta kertaa miettinyt miten syöpä sanasta saataisiin se peikko pois. Olen itse kiitollinen, että sairastuin tähän syöpään enkä esim. diabeettekseen. Oletko ajatellut ottaa yhteyttä oman alueesi syöpäyhdistykseen, sieltä löytyisi kuuntelijoita ja asiantuntijoita. Eikä se ole tarkoitettu pelkästään sairastuneille vaan sieltä saavat apua myös läheiset, suosittelen!
Ei muuta kuin voimia, että jaksat olla rinnalla kulkija läheisillesi, sitä he nyt tarvitsevat.Mikäli se olisi mahdollista,antaisin olkapääni, jota vasten voisit itkeä tuskaasi ja kerätä voimia. Lilja
- Epätoivo iskeeMariBee
- Re: Epätoivo iskeetesoro
- Re: Epätoivo iskeeMariBee
- Re: Epätoivo iskeeepätoivoinen
- Re: Epätoivo iskeelilja
- Re: Epätoivo iskeelilja
- Re: Epätoivo iskeehelmikuu