Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Äidilläni levinnyt keuhkosyöpä
En ole jaksanut enää kirjoitella enkä vastailla tällä palstalla mutta,nyt kuin luin sinun kirjoitelman niin päätin myös itsekin taas kirjoittaa omia tunteitani.Monet varmaan muistavatkin meidän tarinan?mieheni sairastui 1v ja 5kk sitten kaikki näytti hyvältä 12/06 poistettiin oik.keuhko kokonaan ja siitä meni reilu viikko kun todettiin kaksi etäpesäkettä aivoissa ne saatiin sädetettyä mutta,mieheni luonne hiukan muuttui.Meni kuukausi hyvin kunnes metastaasi löytyi ruokatorven ja mahalaukun välissä se sädetettiin ei vastinetta.Sitten seuraavat etpesäkkeet löytyivät lisämunuaisesta 8cm halkasijaltaan ja välikarsinasta myös sekä 2kpl vas.keuhkosta.Sai sytostaateja sekä sädetystä ei muuta apua kuin lisämunuainen pienentyi kun vastaavasti välikarsinan kasvain suureni,se oli yksi miinus nolla kuten koko ajan sairauden aikana.Nyt tilanne on se että,mieheni on kotona saattohoidossa ja kotisairaala hoitaa tankkaukset joita hän haluaa kun myös vatsassa on jokin vuoto ettei hb pysy kuin vajaa viikon alle 90 ja usein se on 69-75 välillä.Minä olen jo heti alussa tehnyt ptöksen hoitaa rakkaimpani kotona enkä kliinisessä ympäristössä.Vaikeaahan se on kun meidän nuorin tytär on vasta 13v mutta,hänkin haluaa isän olevan kotona ja nukkua sitten omassa sängyssään enkeleitten luokse.Tuntuu pahalta kun mieheni näkee öisin harhoja ja on sekaisin kun aivot eivät saa riittäväsi happea niin näitä tulee.Teillä kaikilla on raskasta mutta,kai me kaikki selviämme tästä tuskasta jotenkin?mieheni on 53v ja itsekin olen jo 47v ehdimmeköhän viettää 21v yhteistaipaletta joka olisi 25.01.08?tämä sairaus vie ihmiseltä kaiken toivon vaikka onhan nitä jotka parantuvat mutta,keuhkosyöpä on edelleenkin pahimpia syöpiä joita on ja se leviää niin nopeasti eikä anna oireita kun vasta sitten kun on liian myöhäistä.Koittakaa kaikki jaksaa jotenkin?- Re: Äidilläni levinnyt keuhkosyöpäpeltirumpu