Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Äidilläni rintasyöpä

Äitini rintasyöpä uusi kolmisen vuotta sitten.On itkettänyt ja pelottanut mutta ollut kausia,jolloin asia on ollut mielessä mutta enemmänkin taka-alalla.Lääkkeet tehosivat ja syöpä ihon pinnalla pysyi kurissa.Nyt syöpä on ryöpsähtänyt,leviää ihossa ja toisessa ns.terveessä rinnassa.Äitini saa tällä hetkellä kahden viikon välein taxoterea pienin annoksin. Hoito vie voimat ja edelleenkin epävarmaa tehoaako lääke. Pelottaa ihan hirveästi milloin tulee se hetki, kun lääkäri sanoo ettei ole enää mitään tehtävissä.Tai miten kauan äiti itse jaksaa.Lääketiede kun ei pitkää elinaikaa lupaa vaikka ei äidilleni mitään ennustetta onneksi ole vielä annettu.Asun noin tunnin ajomatkan päässä äitini luota.Haluaisin käydä siellä auttamassa vieläkin useammin kuin pystyn.Omien lasten hankkiminenkin olisi ajankohtaista mutta sekin pelottaa..mitä jos äitini tilanne pian huononee.Kuinka sitten pääsen hänen luokseen tai miten itse henkisesti jaksan.Onneksi minulla on ihana mies,jonka olkapäätä vasten on hyvä itkeä.Onkohan teillä toisilla syöpäpotilaiden lapsilla samanlaisia ajatuksia kuin minulla?Toivoisin vain niin,että äidille löytysi vielä lääke joka tehoaisi ja saisin pitää äitini vielä jonkun vuoden.Voimia kaikille omaisille ja potilaille:)
neeta | 15.7.2008 klo 12:24:14