Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Isällä keuhkosyöpä -mitä tulossa?

Isälläni (83v) todettiin keuhkosyöpä tammikuulla. Ilmeisesti etäpesäkkeitä se ei ole vielä ainakaan lähettänyt tai ne ovat olleet niin pieniä, ettei niitä ole voitu todentaa. Itse syöpäkasvain on keuhkojen alaosassa ja osin välitilassa ja kooltaan iso (8x4cm). Isä on saanut nyt 10 kerran kuurin sädehoitoa ja nyt odotellaan kuusi viikkoa seuraavia tutkimuksia ja sitä onko mitään tapahtunut. Ihmeitähän tässä ei odoteta, kasvain on pahanlaatuinen luokkaa 4 ja isä iäkäs. Pienessä ajassa kunto on mennyt todella väsyneeksi ja heikoksi. Kotona hän kuitenkin pärjäilee äidin kanssa. Mutta isä yskii ja yskii ja yskösten mukana tulee melko reipas veriklöntti. Pienimmätkin touhut hengästyttävät (esim. parranajo tänään, ei jaksanut itse loppuun asti). Kuuluvatko nuo lisääntyneet veriyskökset asiaan sädehoidon jälkeen vai ovatko vain merkki taudin pahenemisesta? Mitä tässä on taudin edetessä seuraavaksi odotettavissa? Lääkärit eivät anna vastauksia, vaikka olen kysellyt, pyörittelevät vain sanojaan ja jossittelevat. Vaikka itseä ahdistaa niin haluan tietää, että voisin auttaa isääni mahdollisimman hyvin ja pitkään ja olla läsnä ja mukana. :´(
Yrttimari | 3.3.2007 klo 19:24:54