Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lähipiirissä syöpäpotilas

Re: Vertaistukea?

Hei,

Olen itse vähän alle kolmekymppinen opiskelijanainen. Viime syksyn lopussa olin itse samassa tilanteessa kuin sinä nyt, kun äitini jo kerran kuriin saatu lymfooma uusi. Ennuste ei ollut kovin lupaava, mutta viimeiseen asti meidän perheessä pidettiin toivoa yllä...

Ystävistäni vain yksi todella jaksoi kuunnella huoltani äidistäni, kaikki muut sivuuttivat asian aika nopeasti "nykyäänhän aika monet selviää" -tyylisillä kommenteilla. Ja siinä vaiheessa, kun äidin lääkäri oli kertonut että nyt alkaa olla keinot lopussa, tämäkin ainoa kuuntelijani kommentoi itkuani sanomalla, että nykylääketiede on niin ihmeellistä että eiköhän sun äiti vielä toivu.

Kun äitini kuoli viime joulukuun lopussa vajaa 2kk diagnoosin jälkeen, suurin osa ystävistäni/kavereistani ikäänkuin hylkäsivät minut, moneen kuukauteen kukaan ei soittanut tms. Ja nyt, kun edelleen teen surutyötä ja välillä on todella vaikeita päiviä, melkein kaikki tuntuvat ajattelevan että kun aikaa on kulunut jo näin "paljon", minun pitäisi olla jo toipunut ja kunnossa...

En tiedä, olenko ihan sellaista vertaistukea, mitä juuri nyt kaipaat - mutta voin kuvitella miltä sinusta nyt tuntuu, ja olen itse käynyt läpi sen saman.

Toivon sinulle ja äidillesi voimia tähän syksyyn,

Tiltu
Tiltu_R | 28.9.2006 klo 07:47:30