Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Vertaistukea?
Oman läheiseni lymfoomahoidot päättyivät äskettäin. Nyt odotellaan magneettikuvausta. Rankka kesä ja syksy takana. Olen perheenäiti ja meillä on kouluikäisiä lapsia.Ammattiauttajalla olen käynyt koko sairausprosessin ajan. Eivät ammattiauttajat anna valmiita "survival-paketteja". Ne antavat työtä omalle mielelle prosessoida ja käsitellä pelkoa, ahdistusta, huolta, tuskaa ja omaa voimattomuutta läheisen vaikean sairauden keskellä. Ainakin minua keskustelut on auttaneet siinä määrin, että olen pysynyt kasassa, pystynyt huolehtimaan perheestä, työstä ja vähän omasta itsestänikin. Sillä elämä jatkuu ympärillä, eikä pyörä pysähdy, vaikka kuinka se minulle rakas ihminen onkin sairas.
En voi muuta kuin tyynesti hyväksyä tään hetkisen tilanteen, elää päivän kerrallaan, elää tätäkin ikävää hetkeä ja luottaa siihen, että muodossa tai toisessa kaikki päättyy hyvin sille, joka jaksaa odottaa. Kärsivällisyyttä meille kaikille.
- Vertaistukea?Carabassa
- Re: Vertaistukea?Tiltu_R
- Re: Vertaistukea?kukkaveera
- Re: Vertaistukea?tulppu
- Re: Vertaistukea?salla10
- Re: Vertaistukea?tiina46
- Re: Vertaistukea?moona31
- Re: Vertaistukea?Carabassa
- Re: Vertaistukea?moona31
- Re: Vertaistukea?tiina46
- Re: Vertaistukea?surusyksy
- Re: Vertaistukea?elämä kantaa... ehkä