Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Isälläni on paksusuolensyöpä
Hei!Imusolmukkeeni näyttivät tietokone- ja magneettikuvauksissa puhtailta, mutta leikatusta alueesta löytyi kolmesta imusolmukkeesta syöpäsoluja. Minulla oli lääkärille puhelinaika tulosten saamiseksi. Olin juuri silloin kuumeessa ja niin huonokuntoinen, etten hoksannut kysyä levinneisyysluokkaa enkä tyyppiä. Sillä hetkellä kaikki tuntui samantekevältä. Ei edes pelottanut soittaa. Saan ensi perjantaina syöpäpoliklinikalla tietää, mitä he ovat pääni menoksi suunnitelleet.
Minulla on kaksi aikuista tytärtä ja mieheni on eläkkeellä. Tyttäret ovat peloissaan, mutta yrittävät näyttää rohkeilta. He luullakseni käsittelevät tätä asiaa keskenään, ja hyvä niin. Toinen heistä ei nuku öisin, mutta molemmat ovat olleet koko ajan töissä. Perheen ja ystäväpiirin tuki on totta kai ensiarvoisen tärkeätä. Leikkauksen jälkeen en olisi pärjännytkään yksin kotona.
Henkisesti tämä ottaa välillä koville. Tuntuu, että mikään tuki ei riitä. Tulee hylätty olo ilman mitään perustetta. Henkistä pahaa oloani olen purkanut ketjussa Hoidot ja seuranta--> Kielteisten tunteiden käsittely. Hyvinä päivinä ymmärrän kyllä, että kaikkihan on itse asiassa olosuhteisiin nähden hyvin.
Isäsi leikkauksesta on vielä niin vähän aikaa, että minun lääkärini sanoisi, että kaikki riesat kuuluvat vielä asiaan. Sen opin, että itse pitää olla hyvin aktiivinen oman hoitonsa suhteen.
Ole rohkealla mielellä, ja muista pitää itsestäsi huolta.
t. Tigerlily
- Isälläni on paksusuolensyöpäSahrami
- Re: Isälläni on paksusuolensyöpäTigerlily
- Re: Isälläni on paksusuolensyöpäDipladenia
- Re: Isälläni on paksusuolensyöpäkultahippu
- Re: Isälläni on paksusuolensyöpäkummityttö-67