Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lapsellani on syöpä
Re: Vuosi sairastumisesta
Moi Anne!Voimia sulle ja muillekin meille jotka tällaisen asian kanssa painitaan! Mulla oli ensimmäinen vuosi poikani sairastumisen jälkeen vielä melko helppoa henkisesti, olin varmaan jonkinlaisessa shokissa. Sen jälkeen on tunteet ja mielialat mennyt vuoristorataa. Välillä on aivan varma että hyvin tässä käy ja uskoo valoisaan tuleisuuteen. Toisinaan taas mieliala on aivan maassa ja on varma että juuri mun poikani on niiden harvojen joukossa jotka ei selviä. Mulle ehkä kaikkein vaikeinta aikaa henkisesti oli viime kevät ja alkukesä, juuri hoitojen loppumisen tuntuma. Mä olin ihan varma että lääkkeet on pitänyt taudin kurissa ja että kun ne loppuu tautikin ryöpsähtää uudelleen valloilleen. No, nyt hoidonlopetuksista on aikaa 3,5 kuukautta ja ainakin toistaiseksi kaikki on hyvin. Omakin mieliala on taas korkeammalla, mutta tiedän ja tunnen sydämessäni ettei se vielä ole pysyvä olo tila, jossain vaiheessa masentaa varmasti taas. Meillä on jo lähes normaali arki palannut; poika on pienessä päiväkodissa hoidossa, vähän isommissa kaupoissakin ollaan uskallettu käydä jne. Mutta me odotellaan vielä vajaa kuukausi tuloksia vesirokkorokotuksesta ja jos se ei ole vielä onnistunut niin marraskuun alussa rokotetaan uudelleen. Sitten kun se onnistuu voimme kuulemma palata täysin normaalielämään, ainoastaan uimahalleja ja kylpylöitä joudumme vielä välttelemään.
Toivottavasti syksykin olisi aurinkoinen ja pakkaset tulisi aikaisin ettei mahdottoman suuria flunssa- yms. pöpöaaltoja ehtisi syksyllä tulla. Kirjoittelemisiin!
-Siiri
- Vuosi sairastumisestaanne74
- Re: Vuosi sairastumisestaPiian äiti
- Re: Vuosi sairastumisestapaulamari
- Re: Vuosi sairastumisestaSiiri76
- Re: Vuosi sairastumisestatuulikki80