Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Lapsellani on syöpä

Re: LEUKEMIA>AIVOKASVAIN

Hei tyrni...

Voimia teille. Monesti mietin, miksi lapsillemme tällaisia tauteja annetaan... Meillä on saman tyyppinen tilanne kuin teillä. Diagnoosista on aikaa vasta 2,5 kuukautta. Hoidot aloitettiin sen jälkeen kun meille ensin kerrottiin, että poikamme ei voi parantua. Hoidoilla "ostetaan" lisää aikaa.Meillä kasvain on astrocytoma glioma G2, joka sinällään voisi olla hoidettavissa, mutta paikka on pahin mahdollinen: ydinjatkos. Ei voi leikata. Maksimi säteet sai. Hoitovaste vielä hämärän peitossa. Talidomidi-Etoposidi-Celebra yhdistelmä-hoito aloitetaan 2.2. Tavoitteena pitää kavaimen kasvu kurissa. Mutta kuulemma väistämättä alkaa kasvamaan uudelleen...Jos sinusta tuntuu, että jaksat kirjoittaa/vastata kysymyksiini, niin olisin kiitollinen.(Olen kirjoittanut itse nimimerkillä "äippä" otsikon Glioma Gradus 2 alle.) Mutta ymmärrän täysin jos et jaksa. Itsellänikin on sellaisia päiviä välillä, että tuntuu kuin kaikki kaatuisi päälle. Enimmäkseen onneksi voimia on annettu, ihan tuon pikkuisen pojan tähden, joka on niin elämän iloinen ja urhea rankoista hoidoista huolimatta. Oma poikani on 8 vuotta. Miten sinun poikasi on suhtautunut sairauteen ja hoitoihin? Miten olette jaksaneet itse tuota musertavaa tiedon taakkaa kantaessanne? Toisinaan minäkin olen kirkkaana päivänä todennut miehelleni, että niinhän me kaikki joskus täältä lähdemme, ainoastaan tieto siitä, että kuolema on lähellä ahdistaa, musertaa. Itsekästähän se on, luopumisen tuska. Taivaassa lapsella ei ole enää kipuja, myrkkyhoitoja, eikä syöpää. SILTIKÄÄN EN HALUAISI PÄÄSTÄÄ HÄNESTÄ IRTI!!Meillä sisarukset ovat reagoineet kovasti, onko teillä muita lapsia?
Vaikka Ennuste meiläkin on mikä on, siltikin jaksan vielä uskoa ihmeeseen, usko sinäkin.
äippä
äippä | 18.1.2007 klo 14:36:58